YAMAHA TDM България
YAMAHA TDM БЪЛГАРИЯ => Технически въпроси => Topic started by: Веселин Куршумов (Ротко) on May 21, 2018, 22:10
-
Според някой, частична подмяна на масло без разглобяване на предницата не е правилно действие, но понякога нещата не се получават по най-правелният начин...
Пиша това за да споделя и подканя всички да обърнете внимание на нещата които обикновенно не виждаме.
Речено сторено, маслото взех от Ямаха и движението започна.
Преди да обездвижите мотора и да вдигнете предницата, отхлабете болтовете на предното колело и спирачните апарати, това спестява псувните по-късно.
Следва внимателно сваляне на калник, спирачни апарати и датчик на ABS (ако има такъв).При сваляне на колелото внимавайте с жилото на километража при 850 и с втулките - да не затриете нещо някъде ;D
Следва демонтаж на гайката в горният край на коловете. Неприятен момент който трябва да става много внимателно защото гайката е алуминиева, а коловете стоманени. Докато отвивате леко натискайте за да има по-малко нпрежение на резбата.
Аз отхлабвам гайката като хващам един ключ на менгемето.
Като махнете гайката, под нея има шайба, втуилка, още една шайба. После идва пружината. Запомнете какво е положението и за да не я поставите обратно !
При 850 има пробка в долната част на кола от където лесно се точи маслото, но и при 900 се получава лесно, просто го изсипвате.
Моторът ми е на 6 години и 50 000 километра, и какъв цвят масло излезе от вътре...
По книга дават смяна на 20 000км. но явно момъкът преди мен е пропуснал. Наложи се няколко пъти да сипвам масло вътре и да движа кола ;D докато започне да тече прозрачна течност когато го изливам...
-
Накрая оставих коловете хубаво да се оттекат и налях новото масло.
Интересен момент тук е, че 900 след 2004 побират повече маслов предницата... 8)
Тук си задавам въпроса какви други разлики има в предното окачване?
разликата е почти 40мл на кол !!!
Следва сглобяване по обратният ред и връщане крилете на мотора.
Така и не го подкарах , но като се знам, едва ли щях да открия разлика ;D ;D ;D
Истината е обаче че това е една важна процедура която съветвам всеки от вас да извърши.
Ако имате доверен майстор под ръка, можете да си пиете биричката докато го гледате как работи по моторът ви 8)
-
Идният уикенд ме чака тая процедура + смяна на семеринги и прахоуловители.
Отделно ще сменя свещи, въздушен филтър, антифрийз, спирачна течност.
-
Промивката първо с водоструйка и обезмаслител..после оцеждане,масло за промивка на водата(ако е останало нещо), припомпване на кола за да влезе хубаво маслото;оцеждане с припомпване на кола и тогава новото масло..
Определено обаче на следващата смяна ще сложа 12w, а не 10
-
Докато си със сток пружините, няма да има голяма разлика, дори да променяш вискозитета.
-
За мен НЕ смяната на масло води до разтичане на предницата.
Почи всеки сменя маслото като се разтече предницата. Но защо предницата се разтича - защото свършват семерингите? Ами не точно. Получава се износване във втулките. Малко или голямо, но това променя воденето на кола спрямо ботуша а от там променя и работата на семеринга. Що се получава износване на втулките. Те уж работят на закрито и то в маслена баня. Ами да ама маслото ставее излизат и по малко стружии (фини разбира се) от пружините, влиза влага по малко или фини прахоляци, времето минава и маслото вече не е масло!
Та наистина смяната на маслото в предницата е чудесна профилактика ако човек на иска да си сменя втулките и семерингите по предницата.
Ротен - относно разликата в маслото - може да се дължи на остатъчно масло по работните стени на предницата. Затова в ръководствата обикновено дават количество масло или ниво на маслото, което обикновено се мери без пружината при напълно сгънат кол. Защото ако някой си е измил с водоструйка и обезмаслител предницата или само е източил старото масло ще има разлика. Това е съвсем нормално.
Абе Весо...КАК НЯМА ДА СЕ КАЧИШ ДА ТЕСТВАШ КАКВО СИ НАПРАВИЛ СЛЕД ОТДЕЛЕНОТО ВРЕМЕ ЗА ПРОФИЛАКТИКАТА?! :)
...явно скоро плануваш каране на, което ще го направиш :)
-
Само да вметна нещо технологично - горните гайки на коловете се разхлабват след като сте отпуснали горния тройник (защото ги стяга странично), но преди да сте охлабили долния :-) Така после няма да рискувате да стягате самите колове с менгеме, за да ги развиете.
-
Само да вметна нещо технологично - горните гайки на коловете се разхлабват след като сте отпуснали горния тройник (защото ги стяга странично), но преди да сте охлабили долния :-) Така после няма да рискувате да стягате самите колове с менгеме, за да ги развиете.
Готин съвет!
-
Аз З до тая истина стигнах още с първия опит на стария мотор ;D
П.с.
Тия с приближени са идеални..ако са само зА олио,дори няма нужда да демонтират коловете
P.s.
Някой правил ли е проба с масло,различно от 10w..?
-
Тоя викенд направихме с Apollo тая профилактика при мен.
Готин трик, който ползвахме при подмяната при Apollo е комбинацията от централна стойка и 10л вода в топ касата - така не се налага използването на никакви стойки за да седи мотора подпрян
(https://scontent-sof1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/42842976_739405403074553_6202921025923973120_n.jpg?_nc_cat=110&_nc_ht=scontent-sof1-1.xx&oh=fd8f2e9583a6dbbe4829fcbef558add5&oe=5CA34E32)
Аз използвах едни трикраки стойки
https://scontent-sof1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/48361768_311905516088007_457708995377889280_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_ht=scontent-sof1-1.xx&oh=d0c44fd944bf20213ea2049a4ca30499&oe=5CA5B3EA
Оказа се че след смъкване на гумата ( и може би коловете) моторът също седи изправен, без да бъде подпиран...
Става дума за 900-ка
Това го давам като съвет и идея за пестене на пари и време :)
-
И на мен ми е време да сменям маслото на коловете и за това се зарових в ръководството за обслужване и тъй като имам и двете 2002- 2004 и това от 2007 за да бъдем точни в цифри разликите в коловете са три . Първото което прави впечатление е дължината на пружината която за по старите 900-ки е 314 мм , а за тези след 2007 г. е 350 мм което си е разлика от 36 мм .Другите две разлики са количеството масло за един кол и нивото за наливане като за 2002-2004г е 507 мл. масло и празното пространство което трябва да остане в горната част на кола е 133 мм ,а след 2007 маслото е 545 мл. и 127 мм разстояние в горната част на кола . Надявам се да съм бил полезен :D
Качвам и снимки.
-
Аа,тоя филм го ядох с нивата,щото първо незНаех че имат разлика.. във всичко!
Определено препоръчвам нивото на маслото да е 123-125мм(за след 2005) - много добре втвърдява в края на хода на кола и не потъва толкова предницата;
Друг плюс ече не се усеща разлика от нормалното ниво при нормално каране!
Лично за мен, играта с нивото ми спести смяната на пружините(все още са в норма н дължина)
-
Колеги здравейте,
Не знаех коя тема да използвам, затова си избрах тази.
Подменям маслото в коловете. Смених както семерингите и прахоуловителите, така и 4-те направляващи втулки.
Според мануала 515мл. на кол трябва да сипя, като при напълно прибрано състояние без пружина вътре нивото на маслото трябва да е 130мм. от горната част на телескопа.
След като сипах 10х50мл + 15мл (мерих със спринцовка 60сс) и при двата кола се напълни с около 2-3 сантиметра повече.
Раздвижих малко от крайно горно до крайно долно положение с цел да изкарам въздушни балони ако има някъде, като резултат имаше, но минимален. Та в крайна сметка с изсмуквани и пълнене докарах нивото е на двата до 130мм, но въпроса ми е - някой от Вас имал ли е този проблем и на кое според вас е по-правилно да се доверя. Аз мисля, че по-добрия вариант е да се доверя на измерването с нивото, защото някой някога е сметнал обема, докато с количеството аз имам голяма възможност за грешка. Та дайте препоъки, да слагам ли още, как да процедирам?
Забравих, мотора е 4ТХ 1997.
Благодаря и поздрави!
-
Разликата може да идва от две места:
- неоригинални пружини (прогресивни). Имат различен обем на стоманата.
- маслото много има да се джурка преди да отиде навсякъде.
Ако си разглобил и измил всичко и си с оригиналните пружини, бих ти препоръчал да си сложиш точният обем масло.
Важно е да е еднакво с двата кола.
-
Винаги гони нивото...обема е относителен!
Нивото се мери след като си помпал всеки кол поне 15-20 пъти и изчакаш да спрат да излизат мехури (въздух)
Нивото се мери най-лесно с 20-50куб. Спринцовка и шлаухче, което режеш за да получиш необходимите мм въздушен джоб