ТДМ България държи новият рекорд за най-много Yamaha TDM на едно място.

Author Topic: Антифриз, теч, доливане  (Read 2941 times)

Offline iiccoo

  • Newbie
  • *
  • Posts: 29
Антифриз, теч, доливане
« on: May 24, 2016, 11:21 »
Здравейте колеги. Тази пролет зябелязах че след като покарам и паркирам мотора, понякога след 15 мин след паркиране намирам капки антифриз под него. Със самото паркиране не капва ведга, но след час има петно. После мое да спре и след следващото каране пак да се получи петно. Не очаквам сам да реша  проблема, но да се оплача и едновремено с това да попитам нещо. Днес мислих да карам, но се оказа че казанчето вече е празно. Не съм го карал от месец, дори не запали, но това е друга тема. След като го купих не съм сменял антифриза, но по спомен мисля че е лилав/син на цвят. Лошото е, че нямам връзка с колегата от когото го купих в момента. Въпроса е докат го закарам до майстора дали мога вода да сипя, не мисля че ще е пагубно за 15 км. И друго, някой знае ли колко антифриз поема мотора? 4ТХ е 1998 г.
Благодарско :)

Offline apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 976
Re: Антифриз, теч, доливане
« Reply #1 on: May 24, 2016, 14:57 »
Вода юожеш, но да е дейонизирана,не чешмяна! Водата чросто ще то повишо теппературата на замрьзване
 Добре е да видиш откьде капе! П.с. юоже и клапанчето да е залепнало, та  да изхвьрля водата
2 кила амтифриз ще ти стигнат, но провери в мануала точно какьв трябва да е!

Offline Павката

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 865
  • Yamaha TDM900
Re: Антифриз, теч, доливане
« Reply #2 on: May 26, 2016, 02:03 »
Дишай спокойно, о пръстен на водната помпа. Може да си караш доволно дълго ако те мързи да го смениш, с доливане от време на време ;-)
TDM - Turn the Dreams to Memories ! ! !

Offline cvetomir_nikolov81

  • Newbie
  • *
  • Posts: 46
Re: Антифриз, теч, доливане
« Reply #3 on: March 26, 2017, 15:57 »
Здравейте ! Да се включа и аз малко в темата . Относно теча на колегата . Може да звучи доста глупаво , но си трябва оглеждане , за да се види от къде тръгват нещата . След като казанчето се е изпразнило , продължава ли да прави локвичка под мотора . Да не би случайно да се е спукало разширителното казанче . Тази идея ме навява , защото то не е свързано в кръг с охладителната система , а като се вгледах , е по-скоро да събира излишното количество антифриз , когато термостата отвори и големия кръг на охлаждане . Всички знаем , че при загряване антифриза се разширява . Та това количество , което идва в повече в радиатора , се изхвърля в този разширителен съд , посредством едно тънко маркуче . Второ маркуче обаче за връщане на антифриз обратно в радиатора няма . Второто маркуче , което влиза в горната част на разширителния казан , всъщност е преливник , който вместо да олива казанчето при преливане , отвежда течността някъде ниско около обединителното гърне и стъпенките , за да може да се оттече право на земята . Друг възможен теч , е около термостата . След като смених моя антифриз , ме се появи теч точно от там , та сега ми предстои отново разглабяне , за да го отстраня и него . Добре че сложих обикновена чешмяна вода , та да забележа , че има бяла следа по двигателя , и да разбера за проблема . След отстраняването обаче , задължително ще разредя с дейонизирана(дестилирана) вода , за да избегна натрупване на варовикови отлагания по системата за охлаждане на мотора . Нещата , които съм описал , са валидни за 3VD , но мисля , че охлаждането на 4TX , е с абсолютно същите компоненти , и инфото е валидно и за него .

 

SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal